zoekmachine optimalisatie

Zeker weten dat je online wordt gevonden

Je hebt een prachtige website. Maar jouw website en de producten of diensten die je daar presenteert worden niet of nauwelijks gevonden. Of misschien herken je deze situatie; je heb wel bezoekers op je website maar converteren ze niet. Dan is er een grote kans dat je website niet goed is geoptimaliseerd en zich daardoor moeilijk laat vinden of op verkeerde zoektermen wordt gevonden. 

Waarom zoekmachine optimalisatie?

Je wilt natuurlijk hoog scoren in Google

Op de vraag waarom zoekmachine optimalisatie niet mag ontbreken in jouw marketingstrategie zijn nogal wat argumenten aan te voeren. Je wilt natuurlijk hoog scoren in de organische zoekresultaten. Dat wil zeggen dat, zonder dat je er voor betaald jouw producten en diensten gevonden worden, als er naar wordt gezocht. En dat is, ook al heb je een gloednieuwe website echt niet vanzelfsprekend! Je kunt natuurlijk topposities in de zoekresultaten verwerven met zoekmachine adverteren. Maar ook om je Adwords campagnes goed te laten presteren is het enorm belangrijk dat het fundament en dat is de website goed op orde is. Want je klant wil maar één ding en dat is, dat hij online een relevant antwoord krijgt op zijn zoekvraag. Hoe meer relevante antwoorden jij op je website geeft en daar op gevonden wordt hoe meer bezoekers je ontvangt. Bezoekers worden klanten en klanten zorgen voor meer omzet.

voordelen zoekmachine optimalisatie

Hoe werkt zoekmachine optimalisatie?

Technische SEO, unieke content en linkbuilding

Het fundament van zoekmachine optimalisatie ook wel SEO is de website. Op je website heb je tenslotte de ruimte om je product of dienst optimaal te presenteren. Om te beginnen brengen we eerst in kaart welke zoekwoorden jouw potentiële klanten gebruiken. In dit zoekwoordenonderzoek komt bijvoorbeeld terug hoe vaak deze zoekwoorden worden gebruikt. Maar ook hoe groot de concurrentie op de verschillende zoekwoorden is. Op basis van het zoekwoorden onderzoek kan een analyse worden gemaakt die inzicht geeft op de huidige status van jullie website maar ook op de kansen die er liggen voor verbetering van optimalisatie. Na het onderzoek zijn de verbeteringen te verdelen in een aantal onderdelen, namelijk; technische SEO, content en linkbuilding.

laat jouw bedrijf groeien met zoekmachine optimalisatie

ontdek de quick wins

Soms heb je het idee dat je er niet uithaalt wat er in zit. Je wilt de online kansen die er zijn graag benutten maar weet niet waar je moet beginnen. Ontdek de mogelijkheden en de kansen die online marketing jouw bedrijf bieden. We kijken waar de quick wins liggen en je ontvangt verbeterpunten, aanbevelingen en kansen die benut kunnen worden. Gratis en vrijblijvend. Wat zijn Quick wins? Ontdek het zelf of vraag ze meteen aan… 

Quick wins online marketing scan breik.nl

aan de slag met zoekmachine optimalisatie

Technische SEO, content en linkbuilding

Technische SEO

Als we aan de slag gaan met zoekmachine optimalisatie dan hebben we het over een aantal onderdelen. Laten we beginnen met technische optimalisatie. Bij technische optimalisatie kijken we vooral naar het fundament, de website dus. Er zijn veel technische punten waarop je website door Google geïndexeerd wordt, maar laten we eens een paar belangrijke benoemen. 

Het is natuurlijk vanzelfsprekend maar toch moet het gezegd worden een website moet 100% mobielvriendelijk zijn. Een website moet snel en gestructureerd zijn. Dat wil zeggen een logische paginatitel, een heldere en logische URL, tags, relevante content enz. Verder moet een website een duidelijke en logische menustructuur hebben en dus gebruiksvriendelijk zijn. De structuur moet voor zowel de bezoeker als Google in één oogopslag goed te begrijpen zijn. Dit zijn zomaar een paar puntjes als het gaat om technische SEO. 

Maar wat heb je aan technische SEO als je geen relevante content hebt?

Zoekmachine optimalisatie [SEO] omdat ook jij hoog wil scoren in Google breik.nl

Belangrijke onderdelen ON-PAGE SEo

Relevante content

Waarom is relevante content nou eigenlijk zo belangrijk? Dat antwoord lijkt eenvoudig, je wilt natuurlijk dat jouw diensten en producten online gevonden worden. Stel je voor dat je met jouw website producten en diensten een ‘gratis’ pagina één positie scoort dat zou natuurlijk geweldig zijn. Maar is dat alles, je teksten volstoppen met zoekwoorden en combinaties van zoekwoorden? Nee, gelukkig niet want naast dat je relevant voor Google wilt zijn, wil je dat natuurlijk in de eerste plaats voor je potentiële klant zijn. Je wilt ze boeien, informeren, overtuigen en verleiden om over te gaan tot een aankoop. En om dat te realiseren halen we alles uit de kast, we verrijken de teksten, voegen beeldmateriaal en als je het hebt, video toe. Wat ook goed werkt zijn tips, kennis delen, veel gestelde vragen evenementen informatie, recepten en zo zijn er nog veel meer goede ideeën.

We maken landingspagina’s die geoptimaliseerd zijn voor één specifieke productcategorie of product. En waarom steken we zoveel tijd en energie in zoekmachine optimalisatie? Omdat de meeste consumenten en bedrijven hun zoektocht naar een product of dienst in een zoekmachine beginnen. Wanneer je hoog scoort in de zoekresultaten, voelt dat voor de consument vertrouwd en laat het zien; wij zijn er voor je!

Relevante contant is de kern van zoekmachine optimalisatie en mag niet ontbreken in jouw zoekmachine marketing

Hoe maak je Relevante content

Linkbuilding

Een ander belangrijk onderdeel van SEO is linkbuilding. Linkbuilding is misschien wel het allermoeilijkste onderdeel van zoekmachine optimalisatie. Jijzelf kunt linken naar andere websites dat is misschien nog wel het makkelijkste onderdeel. Maar daarnaast moeten andere websites ook naar jouw website linken dan wordt het al een stuk lastiger. Als anderen jouw content goed vinden kunnen ze een link naar jouw website plaatsen. Je hebt het dan over een natuurlijke link die vaak ook kwalitatief goed is. Feitelijk zijn dit de allermooiste links die je kunt krijgen. Je kunt ook zelf links initiëren door er actief naar te vragen bij bijvoorbeeld klanten en relaties. Door te vragen een link op te nemen in een blog of nieuwsbericht. Maar let er op dat deze link wel relevant is omdat niet relevante links anders wel eens een negatief effect zouden kunnen hebben. Verder kun je ook zelf links creëren door een link te plaatsen op een verzamelsite, op een forum of in comments bij andere artikelen. Als voorbeeld van linkruil is [b]reik. Online Marketingbureau te vinden op een verzamelwebsite voor reclamebureau’s.

Het belangrijkste bij linkbuilding is kwaliteit en relevantie. Gelet op het feit dat Google erg veel waarde hecht aan kwalitatieve content, is het belangrijk dat je op een natuurlijke manier links opbouwt. Eén ding staat vast, kwalitatief goede linkbuilding kost tijd, en moet voortdurend top of mind staan wanneer je onderhoud pleegt aan jouw website en online netwerk.

Linkbuilding als onderdeel van technische SEObreik.nl

Hoe creëer je relevante links

online marketing waardoor jouw bedrijf groeit

Bereik meer met [b]reik.