wat is relevante content

content die antwoord geeft op de zoekvraag

Op de vraag wat is relevante content is het antwoord eenvoudig. Relevante content geeft antwoord op de zoekvraag in de zoekmachines waardoor mensen jouw website of webpagina bezoeken. Als de inhoud van jouw website antwoord geeft op eenzoekvraag, is het zaak de bezoeker vast te houden en te boeien. Als je de pagina alleen ingericht op zoekwoorden en op een zoekwoord combinatie in plaats van antwoord te geven op zoekvragen heb je grote kans dat de bezoeker meteen weer vertrekt. Dan heb je geen relevante bezoeker. En alleen relevante bezoekers zorgen dankzij relevante content voor conversie.

Hoe maak je relevante content?

Maak de zoekvraag inzichtelijk

Om relevante content te maken moet je in de eerste plaats inzichtelijk hebben waar jouw doelgroep naar op zoek is. Wat zijn veel gestelde vragen over jouw product en dienst, en welke combinatie van zoekwoorden gebruiken potentiële klanten om jouw product of dienst te vinden? 

Om die vragen inzichtelijk te maken is het verstandig om te onderzoeken waarop wordt gezocht. Dit doe je bijvoorbeeld door een zoekwoorden onderzoek. Daarnaast kun je, als je Google search console aan je website hebt gekoppeld kijken waarop jouw website nu wordt weergegeven. Of nog beter welke zoekwoorden mensen hebben gebruikt om jouw website te bezoeken. Google search console mag als onderdeel eigenlijk niet ontbreken in jouw zoekwoorden onderzoek. Deze inzichten en resultaten die search console van bestaande content geeft, is deels ook het antwoord op de vraag; wat is relevante content voor jouw website. Het is daarom niet onverstandig om te beginnen met bestaande content verder te optimaliseren.

5 tips voor Relevante content

Relevante content voor landingspagina's

voor relevante bezoekers op jouw website

Wat is relevante content voor landingspagina’s? Bedenkt om te beginnen voor wie je het wilt schrijven. Dat maakt je inhoud vaak net even scherper en dus relevanter. Luister vervolgens goed naar de vragen die leven bij jouw doelgroep. Of sterker nog, stel jouw klant eens vragen tijdens de vele contactmomenten die er zijn. Wanneer je de content aanpast op de feedback van jouw klanten is het zeker te weten relevant, uniek, authentiek en boeiend. Vergeet vervolgens niet te linken naar andere relevante pagina’s want relevante content. Want ook linkbuilding is een belangrijk onderdeel van de online marketing strategie. Maar maakt de antwoorden ook nog eens completer en daardoor relevanter voor de bezoeker.

Wat is relevante content en waarom is Relevante Content belangrijk binnen de online marketing strategie

Relevante content en zoekmachine optimalisatie

Zoekwoordenonderzoek en zoekvragen

Wat is relevante content als onderdeel van zoekmachine optimalisatie? Nog niet zo lang werd er vooral gezocht op enkele zoekwoorden. Nu verwachten mensen gewoon een antwoord op hun volledige vraag. Neem als voorbeeld deze pagina. Een zoekwoord zou kunnen zijn [relevante content] maar de vraag [wat is relevante content?] dekt een veel bredere lading en geeft ook een relevanter antwoord op de verschillende zoekvragen rond dit onderwerp.

Tijdens het zoekwoordenonderzoek is het dus belangrijk dat je zoekt naar zoekwoordcombinaties en complete zoekvragen. Let erop dat jouw zoekwoord combinatie en zoekvragen terug komen in de tussenkopjes en geef ze de juiste tags mee. Selecteer afbeeldingen en voeg daar een alt attribute aan toe, dat is een alternatieve tekst die jouw afbeelding omschrijft. Voorzie deze omschrijving ook altijd van jouw zoekvraag en/of zoekwoorden zodat tekst en beeld samen relevant zijn.

Maak relevante content onderdeel van je online marketing strategie, dan is het een kwestie van tijd dat jij je doelgroep bereikt en de gewenste doelgroep jou bereikt.

Hoe laat je jouw bedrijf groeien door online marketing?

ontdek de online quick wins

Soms heb je het idee dat je er niet uithaalt wat er in zit. Je wilt de online kansen die er zijn graag benutten maar weet niet waar je moet beginnen. Ontdek de mogelijkheden en de kansen die online marketing jouw bedrijf bieden. We kijken waar de quick wins liggen en je ontvangt verbeterpunten, aanbevelingen en kansen die benut kunnen worden. Gratis en vrijblijvend. Wat zijn quick wins? Ontdek het zelf of vraag ze meteen aan…

Quick wins online marketing scan breik.nl
Offline adverteren het logo van breik staat voor brereik!
Deze website maakt gebruik van functionele en statistische cookies. Deze cookies zijn nodig om deze site zo goed mogelijk te laten functioneren.