online adverteren

Wil je meer omzet of nog belangrijker meer winst?

Je wilt beginnen met online adverteren maar je weet niet waar te beginnen. Of je bent gewoon benieuwd naar de mogelijkheden die online adverteren jouw bedrijf te bieden heeft. Er zijn voor bedrijven veel verschillende mogelijkheden om online te adverteren. Door die verschillende mogelijkheden is het als ondernemer lastig om online advertentiebudgetten goed en effectief in te zetten.

Waarom online adverteren?

Je ontvangt meer bezoekers op je website en in je winkel.

Op de vraag waarom online adverteren niet mag ontbreken in je marketingstrategie zijn verschillende antwoorden mogelijk. Het aantal bezoekers op je website is te laag, waardoor er te weinig conversie op je website is. Je wilt dus meer bezoekers. Of je wilt jouw nieuwe dienst of product beter onder de aandacht brengen bij je potentiële en bestaande klanten. Jij weet het zeker, jouw bedrijf is uniek en jouw producten ook! Om dat unieke product nog beter te verkopen heb je een unieke doelgroep of misschien zelfs meer personeel nodig. Met een goede online campagne krijgt jouw bedrijf, product of dienst de online aandacht die het verdiend. Je ontvangt meer bezoekers op je website of in je winkel. Bezoekers worden klanten, en klanten zorgen voor meer omzet. 

De voordelen van online adverteren

Hoe werkt online adverteren?

De kern van online adverteren is relevantie

De kern van online adverteren is relevantie. Online adverteren kan op veel verschillende manieren en via veel verschillende kanalen. Je kunt kiezen voor zoekmachine adverteren, via social media adverteren, display adverteren via Google adsense of op specifieke websites een banner plaatsen. Iedere potentiële klant maakt een reis, die verloopt van oriëntatie tot aankoop. Bij online adverteren gaat het erom of je een klant op het juiste kanaal en tijdstip weet te bereiken. Daarom maken we eerst samen een analyse wie de doelgroep is en waar ze zich online bevinden en gevonden kunnen worden. Vervolgens formuleren we de doelen van de campagne en het budget dat daarvoor nodig is. We ontwerpen het materiaal, en schrijven de tekst en zetten dat vervolgens in. Goed mom te weten is dat SEA zoekmachine adverteren ook altijd samen gaat met SEO zoekmachine optimalisatie. De verschillen tussen SEO en SEA bieden volop kansen in jouw marketing strategie.

Hoe laat je jouw bedrijf groeien door online marketing?

ontdek de quick wins

Soms heb je het idee dat je er niet uithaalt wat er in zit. Je wilt de online kansen die er zijn graag benutten maar weet niet waar je moet beginnen. Ontdek de mogelijkheden en de kansen die online marketing jouw bedrijf bieden. We kijken waar de quick wins liggen en je ontvangt verbeterpunten, aanbevelingen en kansen die benut kunnen worden. Gratis en vrijblijvend. Wat zijn Quick wins? Ontdek het zelf, of vraag ze meteen aan…   

Quick wins online marketing scan breik.nl

Online Advertenties monitoren

je wilt weten of online adverteren effectief is

Als een online advertentie campagne is ingezet, is het belangrijk dat de advertenties ook gevolgd worden. We willen natuurlijk weten of jouw advertenties gezien worden en of er afhankelijk van de doelstelling wel wordt doorgeklikt, gelezen en of mensen online overgaan tot aankoop. Als het nodig is passen we de advertentie of de campagne direct aan. Het direct bijsturen is ook één van de voordelen van online adverteren.

Mogelijkheden online adverteren

Zoekmachine adverteren & social media adverteren

Online adverteren is een breed begrip en kent veel vormen. We gaan hier niet alle mogelijkheden benoemen maar de meest belangrijke die je waarschijnlijk nu al bewust of onbewust inzet of straks een rol spelen in jouw marketingplannen zetten we toch graag even voor je op een rijtje. Als het gaat om online adverteren is het eerste wat in je opkomt waarschijnlijk Google. En dat is niet verwonderlijk, want Google beheert het online domein met een marktaandeel van meer dan 90%. Of je nu wilt of niet, het is zeer waarschijnlijk dat ook jij dagelijks gebruik maakt van de diensten van Google.

Zoekmachine adverteren

Google biedt verschillende mogelijkheden als het gaat om online adverteren. De meeste bekende is ongetwijfeld zoekmachine adverteren. Iedere seconde wordt er meer dan 40.000 keer aan Google gevraagd iets op te zoeken. Stel je eens voor, iedere seconde 40.000 vragen waarop een antwoord moet worden gegeven. Natuurlijk gaan al die vragen niet specifiek over jouw business. Maar de hoeveelheid zoekopdrachten geeft aan dat er een enorme potentie is waarvan jij als ondernemer kunt meeprofiteren. Wanneer je effectief inzet op zoekmachine adverteren (SEA) scoor je direct een toppositie in de zoekresultaten. Zoekmachine adverteren is daarom slim als je meer verkeer wilt realiseren. 

Met zoekmachine adverteren plaats je advertenties in de zoekresultaten van Google. Door te adverteren op relevante onderwerpen krijg je gegarandeerd een toppositie in zoekresultaten. Een hoge positie leidt tot meer verkeer wat vervolgens weer voor meer conversie zorgt. 

Het mooie van Google ADS is dat je ook meteen advertenties in kunt zetten op Youtube. Youtube blijft verbazen als het gaat over groei. Advertenties in Youtube worden vertoond op basis van relevantie. Op je eigen Youtube kanaal kun je werken met zelf gecreëerde video content terwijl jouw advertenties ook kunnen worden vertoont bij de video’s van anderen. Wist je dat jongeren steeds meer tijd besteden op Youtube? Het wordt dan ook steeds meer gezien als social media kanaal en dat brengt ons bij de volgende belangrijke vorm van online adverteren, namelijk; social media adverteren.

Zoekmachine adverteren

De voordelen van zoekmachine adverteren

Social Media adverteren

Het mooie van social media adverteren is dat advertenties weergegeven worden op basis van interesses. Social media maakt inzichtelijk wat iemand bezighoud, wat hij of zij leuk vindt en nog veel meer. Jij als ondernemer kunt daar handig op inspelen door die interesses te achterhalen en jouw advertenties daar op af te stemmen. In tegenstelling tot zoekmachine adverteren waar men echt gericht is zoek is naar een product of dienst, zet je met social media adverteren in op de sociale context. Mensen zijn en blijven sociale wezens en dat is ook meteen het mooie van deze kanalen. Want via social media kun je interactie creëren waardoor je kunt werken aan een relatie met je klanten.

Wanneer je wilt inzetten op social media adverteren is het belangrijk om goed te kijken naar het doel wat je wilt bereiken. Verschillende doelstellingen vragen om een verschillende platformen en vaak past daar ook een andere advertentievorm bij. Zet je in op branding, of wil je juist loyaliteit opbouwen? Wil je leads genereren door kennis te delen of leads genereren door een interessante give away aan te bieden. Is je doelgroep b2b of richt je jezelf rechtstreeks tot de consument. Door de verschillende kanalen met ieder zijn eigen doelgroep is social media adverteren zo breed en belangrijk geworden dat het absoluut niet meer mag ontbreken in jouw marketing strategie.

Social media Adverteren

De voordelen van social media adverteren

online marketing waardoor jouw bedrijf groeit

Bereik meer met breik.