Wanneer je dagelijks werkt met email ken je als geen ander de kracht van het postvak in. Emails worden zelden overgeslagen in tegenstelling tot de stroom aan berichten die tot je komen via de social media kanalen. Belangrijk gegeven is wel dat de email relevant is voor de ontvanger omdat jouw e-mail anders snel in de prullenbak verdwijnt. Hoe je dat laatste voorkomt? Dat leer je tijdens deze cursus email marketing.
Waarom een cursus email marketing?
Als je meer wilt dan alleen een digitale nieuwsbrief
Een email versturen kan iedereen. Maar de aandacht van ontvanger pakken en vasthouden vraagt vaak net even een andere aanpak. Hoe doe je dat? Op welke momenten verstuur je een email en met welk doel verstuur je die? Tijdens de cursus mailmarketing gaan we met deze vragen aan de slag. Naast het versturen van digitale nieuwsbrieven staan tal van andere onderwerpen centraal. Onderwerpen zoals de reis die iedere klant maakt van oriëntatie tot aankoop. En hoe je op die reis in kunt spelen en hoe je met e-mailmarketing mensen aan je kunt binden. Email marketing heeft ook een juridische kant met het oog op Algemene Verordening Gegevensbescherming [AVG]. Alle zaken waar we uitgebreid bij stil staan tijdens de cursus mailmarketing.
Waarom een cursus Email marketing?
- E-mail is persoonlijk je communiceer 1 op 1
- Email geeft je inzicht en meetbare resultaten
- Email vergroot je naamsbekendheid
- E-mail marketing is relatief goedkoop
- E-mail is snel en laagdrempelig
5 basisstappen voor een sterke digitale nieuwsbrief
Zelf aan de slag, of email marketing uitbesteden?
5 basisstappen voor een sterke digitale nieuwsbrief
- 1. Het begint met de doelstelling
- 2. Bepaal de doelgroep en hun behoefte
- 3. Zorg voor relevante content
- 4. Werk met een duidelijke structuur
- 5. Gebruik korte teksten en pakkende koppen
Net als bij iedere vorm van digitale marketing begint het bij email marketing ook met een doelstelling. Wat wil je bereiken met de digitale nieuwsbrief die je wilt gaan versturen. Wil alleen informeren, of wil je dat jouw lezers een whitepaper downloaden of misschien wil je wel iets verkopen. Stel vooraf vast wat je doel is zodat je daar gericht naar toe kunt werken en schrijven. Naar wie ga je de brief versturen en in welke fase van de klantreis bevindt de ontvanger zich?
Je past daar de inhoud van je de digitale nieuwsbrief aan op de behoefte van je klant en op de fase van de klantreis om je inhoud nog relevanter te maken. Verwen de lezer door met een duidelijke structuur te werken. Gebruik daarbij ook korte teksten en pakkende tussenkoppen. Heldere structuren en korte teksten lezen makkelijk en brengen de ontvanger sneller bij het doel. Wil je aan de slag met e-mailmarketing dan heb je twee keuzes. Email marketing uitbesteden of de cursus email marketing volgen om zelf aan de slag te gaan.
Hoe laat jij jezelf groeien door een cursus email marketing?
ontdek de kans om te groeien
Soms heb je het idee dat je er niet uithaalt wat er in zit. Je wilt de online kansen die er zijn graag benutten maar weet niet waar je moet beginnen. Je vraagt je af hoe werkt e-mailmarketing eigenlijk? Ontdek de mogelijkheden en de kansen die de cursus email marketing jouw persoonlijk biedt. We kijken samen naar jouw bestaande kennis over email marketing en maken inzichtelijk of deze cursus aansluit op jouw wensen. Ontdek het zelf……..

Wat kun je van deze cursus email marketing verwachten?
Zelfstandig aan de slag met mailchimp
We gaan tijdens deze cursus aan de slag met Mailchimp. Dit programma heeft veel mogelijkheden wanneer je wilt starten met e-mailmarketing. Je kunt door de handige drag and drop methode zelf je digitale nieuwsbrief opbouwen of wanneer je dat handiger vindt kies je één van de standaard templates. Je kunt eenvoudig emailadressen toevoegen en tags meegeven zodat je overzicht houdt in je database.
Heb je de email nieuwsbrief eenmaal verzonden houd je inzicht dankzij de duidelijke maar eenvoudige statistieken. Je ziet hoeveel keer er op jouw links is geklikt en door wie. Handig om te weten zodat jij er tijdens echte ontmoetingen of met een vervolgcampagne op terug kunt komen. Want iedere potentiële klant maakt een reis van oriëntatie tot aankoop. Met de cursus email marketing leer jij hoe je daar handig op in kunt spelen.

Cursus email marketing
Hoe werkt email marketing? Stap voor stap aan de slag met mailchimp
Vraag je jezelf af hoe mailmarketing werkt of wil je zelf aan de slag met het versturen van een digitale nieuwsbrief? Schrijf je dan in voor deze cursus. Stap voor stap gaan we aan de slag met Mailchimp De cursus email marketing duurt één dag. Er wordt gewerkt in groepen met maximaal 6 deelnemers zodat er voldoende aandacht is voor persoonlijke vragen en maatwerk. Voor iedere dagcursus geldt dat er voor een lunch, koffie, thee en frisdrank wordt gezorgd. Wil je de cursus incompany organiseren? We maken graag een voorstel op maat!
Cursus email marketing
- Wat is email marketing? Feiten, trends en ontwikkelingen
- Wat is mailchimp + account aanmaken
- Aan de slag met de maillijsten [Audience]
- Email nieuwsbrief conform AVG
- Werken met een standaard email template van Mailchimp
- Zelf een template bouwen met de drag and drop methode
- Werken met linkjes en knoppen
- Werken met beeldmateriaal in Mailchimp en daar buiten
- Aan de slag met relevante content
- Aandacht vragen en aandacht houden
- Jouw doelgroep vergroten met inschrijfformulieren
- Tips en trics voor nog meer succes in postvak in

Waarom breik.
- Professioneel en inhoudelijk sterk
- Praktisch, theorie en praktijk vallen samen
- Je kunt direct zelf aan de slag
- Incompany of cursus op maat mogelijk
- Je ontvangt een certificaat van deelname
Wat anderen vertellen
Want mond op mond reclame is het mooiste




Gratis email marketing tips
laat jouw bedrijf groeien in het postvak in
succesvol zijn met email marketing
ontvang 5 gratis tips
Succesvol zijn met email marketing wil natuurlijk iedere ondernemer. Maar hoe vlieg je dat aan? En wat maakt de door jouw gekozen strategie nou echt succesvol? Wij geven je graag 5 gratis basis tips waarmee je aan de slag kunt om jouw bedrijf te laten groeien met email marketing.
Online marketing cursus
in online marketing investeren door te leren
Wil je zelf aan de slag met online marketing of wil je beter begrijpen waar online marketing om draait? Dan is het verstandig om zelf te investeren in kennis. De cursussen van [b]reik. zijn gericht op de praktijk en geven cursisten praktische handvatten waarmee ze zelf aan de slag kunnen. Omdat we onze kennis van, en onze passie voor online marketing graag met je delen, wordt je inhoudelijk een betere gesprekspartner voor je bedrijf en of marketingafdeling als het gaat over online marketing.
Leer met de cursus Facebook adverteren direct in één dag hoe je de kracht van Facebook en Instagram kan gebruiken voor jouw business!
Leer met de cursus e-mailmarketing direct in één dag hoe je het [ postvak in ] positief in kan zetten voor jouw business
Leer met de cursus SEO optimalisatie direct in één dag hoe je Google kan laten werken voor de groei van jouw business