Sluit jouw online marketing aan op jouw doelgroep? Consumenten en bedrijven hebben steeds meer keuzevrijheid om te bepalen waar, wanneer en hoe zij informatie tot zich nemen. Een wereld zonder smartphones, tablets, interactieve televisie en social media is nauwelijks meer voor te stellen. De mogelijkheden om te communiceren zijn eindeloos. Jouw product en/of dienst bereikt alleen het gewenste publiek als je kiest voor de juiste marketingstrategie. Dat is precies waar [b]reik. ondernemers mee van dienst wil zijn.
online marketing waardoor jouw bedrijf groeit
Bereik meer met [b]reik.
- Geeft direct bereik in jouw doelgroep
- Geeft je inzicht en meetbare resultaten
- Vergroot je naamsbekendheid
- Creëert meer contactmomenten en leads
- Zorgt dat klanten sneller vinden wat ze zoeken
- Maakt van bezoekers klanten
- Plaatst jouw website hoger in de Google zoekmachine
- Reduceert online advertentiekosten
- Laat jouw bedrijf zien bij geïnteresseerden
- Maakt jou zichtbaar in de sociale context
- Maakt directe interactie met jouw klant mogelijk
- Maakt retargetting erg eenvoudig
- Bereikt direct jouw (potentiële) klant
- Verstevigt de relatie en betrokkenheid bij klanten
- Is goed meetbaar en geeft inzicht in jouw klanten
- Inzetbaar in iedere fase van de klantreis
- Geeft een groot lokaal en regionaal bereik
- Geeft de ruimte om jouw verhaal te vertellen
- Vergroot de naamsbekendheid
- Inzetbaar in eerste fases van de klantreis
Online adverteren
ontvang meer bezoekers op je website en in je winkel.
De kern van online adverteren is relevantie. Online adverteren kan op veel verschillende manieren en via veel verschillende kanalen. Je kunt kiezen voor zoekmachine adverteren, via social media adverteren, display adverteren via Google adsense of op specifieke websites een banner plaatsen. Iedere potentiële klant maakt een reis, die verloopt van oriëntatie tot aankoop. Het is belangrijk dat jouw marketingstrategie daarop is afgestemd. Bij online marketing gaat het erom of je een klant op het juiste kanaal en tijdstip weet te bereiken. Daarom maken we eerst samen een analyse wie de doelgroep is en waar ze zich online bevinden en gevonden kunnen worden. Vervolgens formuleren we de doelen van de campagne en het budget dat daarvoor nodig is. We ontwerpen het materiaal, en schrijven de tekst en zetten dat vervolgens in.
zoekmachine optimalisatie
JE WILT NATUURLIJK HOOG SCOREN IN DE ZOEKRESULTATEN
Het fundament van zoekmachine optimalisatie ook wel SEO is de website. Op je website heb je tenslotte de ruimte de ruimte om je product of dienst optimaal te presenteren. Zoekmachine optimalisatie mag dus niet ontbreken in je online marketingstrategie. Om te beginnen brengen we eerst in kaart welke zoekwoorden jouw potentiële klanten gebruiken. In dit zoekwoorden onderzoek komt bijvoorbeeld terug hoe vaak deze zoekwoorden worden gebruikt. Maar ook hoe groot de concurrentie op de verschillende zoekwoorden is. Op basis van het zoekwoorden onderzoek kan een analyse worden gemaakt die inzicht geeft op de huidige status van jullie website maar ook op de kansen die er liggen voor verbetering van optimalisatie. Na het onderzoek zijn de verbeteringen te verdelen in een aantal onderdelen, namelijk; technische SEO, content en linkbuilding.
Social media adverteren
SOCIAL MEDIA ADVERTEREN IS JOUW VERHAAL VERTELLEN
Voor een succesvolle social media strategie is het natuurlijk belangrijk om goed inzichtelijk te maken wat je wilt gaan vertellen. Welke doelgroep wil je bereiken en past het het verhaal dat je wilt delen ook daadwerkelijk bij de groep waarop je wilt inzetten? Wanneer de doelgroep vast staat kijken we welk kanaal er het beste past. Is je doelgroep jong dan is bijvoorbeeld Instagram een relevanter kanaal dan Facebook. Werk je in een puur zakelijke omgeving dan is wellicht LinkedIn een goed kanaal. Tegelijkertijd verschillende social media kanalen combineren kan natuurlijk heel goed, mits je jezelf maar realiseert dat de inhoud van je verhaal op Facebook anders moet zijn dan op bijvoorbeeld LinkedIn.
Wanneer je inzet op social media adverteren is het belangrijk om goed te kijken naar je totale online marketingstrategie. Je wilt natuurlijk dat je advertenties relevant zijn en uiteindelijk converteren op jouw website. Dus ook op jouw website moet het verhaal wat je wilt vertellen kloppen en aansluiten bij hetgeen je op sociale media deelt. Het is daarom belangrijk om vooraf goed je social media strategie te bepalen.
Online marketing begrippenlijst
Misschien herken je het wel? Je praat met iemand over de online marketing strategie voor jouw bedrijf en gaandeweg het gesprek worden er allerlei online marketingtermen genoemd. Sommige marketingbegrippen zijn logisch en voordehandliggend maar er zijn er ongetwijfeld ook een paar die de wenkbrauwen doen fronsen. Wat is bereik, wat is een doelgroep, wat zijn quick wins
email marketing
Email marketing maakt jouw marketingstrategie persoonlijk
Eén van de reden waarom email marketing niet in jouw marketingstrategie mag ontbreken is dat het jouw online marketing persoonlijk maakt. Je communiceert met email 1 op 1 waardoor het bij uitstek het middel is om een persoonlijke relatie met je klant op te bouwen. Zeker wanneer je jouw mails persoonlijk maakt en zorgt voor een relevante inhoud. Dan zal je zien dat email nog steeds een belangrijke bijdrage kan leveren aan jouw online marketingstrategie en dat die verder kan gaan dan alleen een digitale nieuwsbrief. Daarnaast is email een relatief goedkope manier om 1 op 1 met je klant in contact te komen. Want juist email marketing geeft je de kans om te sturen op interactie, om vragenderwijs meer te weten te komen en om jouw klantdata te verrijken met aanvullende informatie die jouw mailings in de toekomst nog beter en relevanter maken.
Laten we kennis delen
Onze online marketing kennis helpt jouw bedrijf groeien!
Als ondernemer wil je altijd het beste voor je bedrijf en wil je helemaal bij de tijd blijven. Wij helpen je daar graag bij! Schrijf je in voor onze nieuwsbrief en ontvang online marketing adviezen, tips en suggesties waar jij mee aan de slag kunt.
Offline adverteren
Wordt als betrouwbaar ervaren en vergroot de naamsbekendheid
Offline adverteren is misschien wel de oudste vorm van adverteren die er bestaat. Zet je als winkelier een stoepbord neer dan ben je feitelijk al offline aan het adverteren. Offline adverteren mag niet in je marketingstrategie ontbreken en gaat natuurlijk veel verder dan een bord op de stoep. Afhankelijk van de kanalen waar je op in wilt zetten, kun je jezelf offline op lokaal, regionaal of zelfs landelijk niveau presenteren. Waar online adverteren soms wordt ervaren als snel en breed toegankelijk wordt offline adverteren ervaren als betrouwbaar en als fysieke aanwezigheid. Betrouwbaarheid is één van de factoren die naamsbekendheid een boost geven.
Ben je als bedrijf betrouwbaar dan zullen mensen je ook sneller aanbevelen bij anderen. Mond op mond reclame is tenslotte ook gewoon een vorm van adverteren. Offline adverteren geeft mensen het gevoel dat er moeite is genomen om hen te bereiken. En dat is natuurlijk ook zo. Er is niets mooier dan dat er bijvoorbeeld na een creatief idee en inspanning een mooie advertentie in de krant, of een flyer op de deurmat ploft. Wanneer je offline adverteren afstemt op de gehele marketingstrategie levert het ook een zeer positieve bijdrage aan jouw online marketingstrategie.
online marketing laat jouw bedrijf groeien
ontdek de quick wins
Soms heb je het idee dat je er niet uithaalt wat er in zit. Je wilt de online kansen die er zijn graag benutten maar weet niet waar je moet beginnen. Ontdek de mogelijkheden en de kansen die een goede marketingstrategie jouw bedrijf bieden. We kijken waar de quick wins in jouw marketingstrategie liggen en je ontvangt verbeterpunten, aanbevelingen en kansen die benut kunnen worden. Wat zijn quick wins? Ontdek het zelf of vraag ze meteen aan…