Hoe maak je een social media plan?

Hoe maak je een social media plan? Als je als ondernemer effectief te werk wil gaan op social media, dan zul je er eigenlijk niet omheen kunnen: een social media plan. Zonder duidelijk plan verzand je al gauw in alle mogelijke platformen, profielen en adverteermogelijkheden. Eerst zal je je doelgroep moeten onderzoeken, een doelstelling moeten bedenken, een duidelijk boodschap moeten formuleren en veel research moeten doen.

social media Kanalen en mijn doelgroep

Als ondernemer heb je vaak al een doelgroep die jij wilt benaderen, dat is handig. Nu moet je alleen nog onderzoeken welke social media deze doelgroep gebruikt, voor hoelang, welke tijden en welke content ze interessant vinden. Voor elke doelgroep geldt dat ze gebruik maken van andere platformen en dat ze verschillende interesses hebben. Als jij niet actief bent op de social media platformen waar je doelgroep actief is, dan sla je de plank mis.

Een social media plan in 4 stappen

Hoe maak ik een social media plan? Aan de slag met Facebook en Instagram adverteren

Wat is mijn social media doelstelling?

Het is belangrijk om goed stil te staan bij je doelstellingen. Sterker nog, zonder een doelstelling is de vraag; “hoe maak ik een social media plan?” niet relevant. Het is dan zonde van je tijd om een social media plan te maken. Wat is een goede doelstelling? Er zijn verschillende doelstellingen die veel ondernemers voor ogen kunnen hebben, wanneer ze voor het eerst professioneel aan de slag gaan met social media. Een paar van die doelstellingen zijn bijvoorbeeld het vergroten van de naamsbekendheid van het bedrijf, het creëren van meer klandizie of het genereren van meer verkeer naar de eigen website. Voor elke fase waarin je bedrijf zich bevindt pas je jouw strategie en uitingen aan.

Waar moet ik op letten bij het posten van content?

Wat belangrijk is om op te letten als je content post, is of het allemaal in het juiste formaat is voor het social media platform dat je gebruikt. Ook kun je onderzoeken rond welke tijden jouw doelgroep het meest actief is. Op deze tijden kun je jouw berichten het best plaatsen. Aan de hand van deze informatie kun je ook een content planning maken. Hierin zet je welke dagen je het best kunt posten en op welke tijden. Vervolgens zet je hier ook bij welke onderwerpen je op welke dagen gaat posten. Deze planning noemen we de contentkalender. Het samenstellen van een dergelijke social media contentkalender vergt aardig wat tijd maar daar staat tegenover dat je er een heel jaar tijd mee bespaart. Wil je aan de slag met de contentkalender vraag dan direct een content kalender voorbeeld gratis aan.

Aan de slag: Hoe maak je een social media plan?

Hoe maak je een Social Media Plan?

ontvang een ContentKalender voorbeeld

Succesvol zijn met Social Media wil natuurlijk iedere ondernemer. Maar hoe vlieg je dat aan? En wat maakt de door jouw gekozen strategie nou echt succesvol? Wij geven je graag een contentkalender voorbeeld als praktisch handvat voor jouw social media plan. Een content kalender is één van de praktische antwoorden op de vraag; “hoe maak ik een social media plan?” Vraag de contentkalender meteen gratis aan:

Social media specialist in Zeeland

Op de vraag; “hoe maak ik een social media plan?” hebben we bij [b]reik. voor jou het antwoord. Met onze kennis over social media hebben dan ook al veel ondernemers in Zeeland geholpen met hun vragen. Van een eenvoudige post op Facebook en Instagram tot compleet uitgewerkte campagnes waar ondernemers een vol jaar mee aan de slag kunnen.

[b]reik. is centraal gevestigd in het Zeeuwse Kapelle. Steden als Goes, Middelburg, Vlissingen, Zierikzee en Terneuzen zijn eenvoudig in een half uur te bereiken. Social media kent geen provinciegrenzen. Onze online marketingkennis ook niet. Daarom werken we ook graag en vaak buiten onze provinciegrenzen.

online marketing waardoor jouw bedrijf groeit

Ondernemers Bereiken meer met breik.