Hoe bereik ik klanten met email marketing?

Hoe bereik ik klanten met email marketing? Email marketing klinkt wellicht als een oude vorm van adverteren. Je zal wellicht denken: mensen zitten toch helemaal niet te wachten op nóg meer e-mails in hun inbox? Toch blijkt dit tegenwoordig nog steeds een zeer effectieve manier van marketing te zijn. Het is een makkelijke manier om direct contact te hebben met je klanten. Het is echter wel belangrijk dat je hierbij rekening houdt met de huidige privacyregels. Een lijst met e-mailadressen opkopen mag alleen in bepaalde gevallen. De beste manier is ervoor zorgen dat mensen zichzelf aanmelden voor je mailing list, dan kun jij ze naar hartenlust e-mailen.

Hoe zorg je ervoor dat je klanten zich aanmelden voor nieuwsbrieven?

Hoe bereik ik mensen met email marketing? Maak jouw aanbod onweerstaanbaar en trigger de lezer. Met andere woorden; Bied iets aan en zorg dat er een voordeel zit aan het abonneren op jouw nieuwsbrief. Dit kan van alles zijn, zoals het na aanmelding direct ontvangen van een kortingscode voor een product of dienst die je levert. Of wat dacht je van mensen interesseren met exclusieve tip en tricks die in jouw nieuwsbrief staan en over jouw aanbod gaan? Een call-to-action in je banner gevolgd door een beloning is een hele effectieve manier om mensen aan te laten haken, nieuwsgierigheid op te wekken en op die manier dus meer abonnees te creëren.

Hoe bereik ik klanten met email marketing

Zijn er regels voor Email Marketing?

Ja. Er zijn helaas wel wat regels waar je je aan zal moeten houden als jij bezig wilt gaan met email marketing. In Nederland is de hoofdregel dat je alleen digitale direct marketing mag sturen (e-mail, sms of app) als je hiervoor toestemming hebt gekregen van de ontvangende partij. Je hoeft geen toestemming te vragen als je bestaande klanten benadert, deze zijn immers al met jouw bedrijf bekend.

Mag ik emailadressen kopen van derden?

Ja, het is toegestaan om lijsten met emailadressen via een derde partij op te kopen. Door emailadressen te kopen kun je in een korte tijd je bereik via email marketing vergroten. Het is echter de vraag of dit wel verstandig is. Kopen is niet niet direct het antwoord op de vraag; hoe bereik ik klanten via emial marketing? Je weet namelijk niet of mensen die zich niet hebben ingeschreven voor jouw nieuwsbrief wel op jouw email zitten te wachten. Vaak is dat bij gekochte adressen niet het geval en is het waarschijnlijk beter geen emailadressen te kopen maar ze zelf te verzamelen.

Als je wel overgaat tot het kopen van emailadressen is het van groot belang dat je controleert of de derde partij de ontvangers goed heeft geïnformeerd over deze verstrekking van hun gegevens. Hiervoor moet de verkopende partij altijd toestemming kunnen tonen. Als dit niet het geval is, is het absoluut verboden om deze gegevens te gebruiken. Let dus goed op bij het gebruik van dergelijke email adreslijsten!

 

10 tips: Hoe bereik ik klanten via email marketing?

Die jouw email marketing laten groeien

Hoe bereik ik klanten via email marketing?

ontvang 10 gratis tips

Succesvol zijn met email marketing wil natuurlijk iedere ondernemer. Maar hoe vlieg je dat aan en hoe bereik ik klanten met email marketing? Wat maakt de door jouw gekozen strategie nou echt succesvol? Wij geven je graag 10 gratis tips waarmee je aan de slag kunt met email marketing om jouw bedrijf te laten groeien!

Email marketing Bureau Zeeland

Bij [b]reik. weten we veel van email marketing. Voor de vraag; Hoe bereik ik klanten met email marketing? Heb je het juiste bureau gevonden. Met onze kennis we hebben dan ook al veel ondernemers in Zeeland geholpen met hun email marketing vragen. Van eenvoudige nieuwsbrief tot geautomatiseerde email campagne systemen, we vinden en/of maken altijd een passende oplossing.

[b]reik. is centraal gevestigd in het Zeeuwse Kapelle. Steden als Goes, Middelburg, Vlissingen, Zierikzee en Terneuzen zijn eenvoudig in een half uur te bereiken. Maar we werken natuurlijk ook graag buiten de provinciegrenzen.

online marketing waardoor jouw bedrijf groeit

Ondernemers Bereiken meer met breik.