De belangrijke rol van Zoekmachine optimalisatie
Zoekmachine optimalisatie heeft hierin wel een belangrijke rol te spelen. SEO zorgt namelijk voor een constante stroom van bezoekers naar jouw website. Zodra je eenmaal een goede ranking op de gewenste zoekwoorden hebt, en deze positie weet vast te houden, zul je continu bezoekers blijven ontvangen. Dit geeft jou de mogelijkheid om inzicht te krijgen in het zoekgedrag van jouw klanten. Dankzij dit inzicht kun jij daar vervolgens weer op inspelen met nieuwe content.
Door het inzicht in het zoekgedrag van jouw klanten, kun je ook beter begrijpen waar zij behoefte aan hebben. Dit geeft jou de mogelijkheid om jouw marketingstrategie hierop aan te passen en op deze manier jouw klanten beter te bedienen. Bovendien levert het gebruik van SEO jou waardevolle marktinzichten en data op, die je weer kunt gebruiken om jouw strategie te verbeteren.
Kortom, SEO is een belangrijk onderdeel van de marketingmix, maar het is niet het enige dat nodig is om klantconversie te realiseren. Het is belangrijk om de volledige customer journey in kaart te brengen en te begrijpen hoe SEO hierin past. Door te investeren in een goede relatie met jouw klanten gedurende de hele customer journey, zul je in staat zijn om meer succes te boeken met jouw marketingstrategie.