We groeien door online aan de weg te timmeren

“Voor een bedrijf als De Moor Autoberging is vindbaarheid enorm belangrijk. Logisch, als een automobilist of vrachtwagenchauffeur strandt, zoekt hij via internet naar een bergingsbedrijf. Het is om die reden belangrijk om bovenin de zoekresultaten te staan. Ik vind het geweldig dat dit gelukt is met mijn bedrijf. We verslaan daarmee zelfs de grote bergingsbedrijven uit de randstad.”

De Moor Autoberging in Goes is gespecialiseerd in autoberging, vrachtwagenberging en autotransport. Dankzij de snelle aanrijdtijden, service gerichte aanpak en het moderne wagenpark zijn de professionele bergers in Zeeland, maar ook ver daarbuiten actief.

Direct contact

Heb je vragen, of wil je gebruik maken van onze diensten? Neem direct contact met ons op, wij helpen je graag!

Repatriëren auto’s en vrachtwagens

“Mijn vader is min of meer als hobby vanuit zijn dorpsgarage in Wissenkerke met bergingsactiviteiten begonnen”, vertelt Marcel. In 2006 heb ik het bedrijf verhuisd naar Goes en flink uitgebreid. Inmiddels werk ik met vijf medewerkers en beschikken we over elf bergingsvoertuigen. Daarmee repatriëren we automobilisten die stranden in bijvoorbeeld België, Noord-Frankrijk en Duitsland en niet verzekerd zijn. Dat geldt ook voor vrachtwagens. Bovendien, een transporteur of toerist die in Zeeland strandt, gaat op zoek naar een lokale berger. Dan wil je natuurlijk wél gevonden worden.”

Goede online strategie

Marcel is overtuigd van het belang van een goede online strategie. Toen hij daar serieus mee aan de slag wilde gaan, vroeg hij Bert Paauwe van breik. uit Kapelle om dit voor hem te verzorgen. Hij zag het aantal bergingsaanvragen zienderogen groeien.

Hij legt uit: “Zo’n vier jaar geleden besloot ik me te richten op vrachtwagenberging. Dat vergde vanzelfsprekend een forse investering. Het is toen dat ik me realiseerde dat ik de mogelijkheden van internet veel beter moest gaan benutten. Ik kende Bert al en begreep al snel dat ik bij hem moest zijn. Waar andere marketingbureaus vaak Google Adwords voor je inzetten, ging Bert met name aan de slag met zoekmachine optimalisatie. Overigens, pas nadat hij zich grondig had verdiept in mijn bedrijf.”

Optimaal benutten marketingkansen

Die aanpak betaalt zich volgens Marcel dubbel en dwars uit. Wie bijvoorbeeld op vrachtwagenberging of auto repatriëren zoekt, ziet dat De Moor Autoberging steevast in de top van de zoekresultaten verschijnt. “Die top 3 vermelding is één, maar ik zie ook daadwerkelijk dat het aantal aanvragen stijgt.

De organische groei die hij bewerkstelligt, is belangrijk voor mijn bedrijf. Natuurlijk vergt dat continu aandacht. Een mooi voorbeeld daarvan is de recente repatriëring van auto’s na het noodweer bij het Gardameer. Berts aanpak was zo succesvol dat we in de Google zoekresultaten direct beter scoorden dan grote alarmcentrales, de NOS en de concullega’s. Ik ben ervan overtuigd dat we door deze samenwerking alle marketingkansen optimaal benutten en aan de top zitten van wat er commercieel in deze markt haalbaar is.”

Ontdek de voordelen van SEO
Wat is het verschil tussen SEO en SEA?

SEO staat voor Search Engine Optimization, en in gewoon Nederlands: Zoekmachine Optimalisatie en heeft betrekking op je organische zoekresultaten. Dit zijn onbetaalde resultaten die afhangen van de relevantie van de website of het antwoord wat die geeft op de gestelde zoekvraag.

SEA staat voor Search Engine Advertising, wij noemen het vaak Zoekmachine Adverteren en heeft betrekking op betaalde zoekresultaten. Met andere woorden je betaalt de zoekmachine (Meestal Google en/of Bing) om hoog te scoren op specifieke zoektermen. Deze ads worden vaak boven en tussen de zoekresultaten vertoond.

Hoe lang duurt het voordat SEO werkt?

SEO is een strategie van de lange termijn. De eerste resultaten zijn gemiddeld na 3 tot 6 maanden zichtbaar. Dit heeft vooral te maken met de tijd die de zoekmachines nodig hebben om de geoptimaliseerde pagina’s te indexeren. Soms gaat het verrassend snel, soms kost het veel moeite om een pagina geïndexeerd te krijgen. Google Search console is een handig hulpmiddel om indexatie aan te vragen maar biedt geen garantie dat het sneller gaat.

Wat zijn de belangrijkste pijlers van SEO?

De belangrijkste pijlers van SEO zijn:

  1. Technische SEO: Dit zijn de technische aspecten van de website die effect hebben op crawlen, indexatie, UX en de uiteindelijk ranking in de zoekmachine.
  2. On-page SEO: Relevante content geoptimaliseerd met top #1 keywords en gerelateerde keywords, long tail keywords en meta gegevens om de ranking te beïnvloeden.
  3. Off-page SEO: Het vergroten van de online autoriteit door het verkrijgen backlinks van relevante websites, blogs en forums om de ranking te beïnvloeden.

Dit zijn de 3 belangrijkste pijlers onder zoekmachine optimalisatie. Wanneer je jouw SEO strategie rondom deze pijlers opzet vergroot je jouw online autoriteit, ook wel de SEO hotspot genoemd.

 

Belangrijkste SEO pijlers. techniek, on-page en off-page

Hoe werkt zoekmachine optimalisatie?

De afkorting SEO komt van de Engelse term Search Engine Optimization, wat staat voor zoekmachine optimalisatie. Wanneer je inzet op SEO zet je de gebruiker of potentiële bezoeker van je website centraal door de inhoud van de website af te stemmen op de zoekvragen in de zoekmachines. Wanneer jouw website relevante antwoorden geeft op de gestelde zoekvraag, scoort jouw website hoger in bijvoorbeeld Google en/of Bing. Hoe hoger je scoort hoe hoger de kans dat mensen jouw website bezoeken.

Vraag naar jouw Quick wins

    Website*
    Naam*
    Telefoonnummer*
    E-mailadres*
    Aanvullende opmerkingen

    Benut jij alle online kansen?

    Soms heb je het idee dat je er niet uithaalt wat er in zit. Je wilt de online kansen die er zijn graag benutten maar weet niet waar je moet beginnen. Wil je het zelf doen of schakel je een online marketing bureau in?

    Ontdek de mogelijkheden en de kansen die online marketing jouw bedrijf bieden. Onze online marketing specialisten helpen je met hun adviezen en de juiste online strategie op weg als jij het even niet meer weet.

    We kijken waar de quick wins liggen en je ontvangt verbeterpunten, aanbevelingen en online kansen die benut kunnen worden. Gratis en vrijblijvend. Wat zijn quick wins eigenlijk? Ontdek het zelf of vraag ze direct aan:

     

    De succesverhalen en tevreden klanten van breik.