Boeien, informeren, overtuigen en verleiden
Waarom is relevante content nou eigenlijk zo belangrijk? Dat antwoord lijkt eenvoudig, je wilt natuurlijk dat jouw diensten en producten online gevonden worden. Stel je voor dat je met jouw website producten en diensten een ‘gratis’ pagina één positie scoort dat zou natuurlijk geweldig zijn.
Maar is dat alles, je teksten volstoppen met zoekwoorden en combinaties van zoekwoorden? Nee, gelukkig niet want naast dat je relevant voor Google wilt zijn, wil je dat natuurlijk in de eerste plaats voor je potentiële klant zijn. Je wilt ze boeien, informeren, overtuigen en verleiden om over te gaan tot een aankoop. En om dat te realiseren halen we alles uit de kast, we verrijken de teksten, voegen beeldmateriaal en als je het hebt, video toe. Wat ook goed werkt zijn tips, kennis delen, veel gestelde vragen evenementen informatie, recepten en zo zijn er nog veel meer goede ideeën.
We maken landingspagina’s die geoptimaliseerd zijn voor één specifieke productcategorie of product. En waarom steken we zoveel tijd en energie in zoekmachine optimalisatie? Omdat de meeste consumenten en bedrijven hun zoektocht naar een product of dienst in een zoekmachine beginnen. Wanneer je hoog scoort in de zoekresultaten, voelt dat voor de consument vertrouwd en laat het zien; wij zijn er voor je!