Online marketing strategie van breik.nl
Online marketing strategie
in 5 stappen

Ondernemers bereiken meer met breik.

Een wereld zonder smartphones, tablets, interactieve televisie en social media is nauwelijks meer voor te stellen. De mogelijkheden om te communiceren zijn eindeloos. Daar komt bij dat mensen steeds meer keuzevrijheid hebben om te bepalen waar, wanneer en hoe zij informatie tot zich nemen.

Jouw boodschap bereikt alleen het gewenste publiek als je kiest voor de juiste online marketing strategie. Dat is precies waar [b]reik. ondernemers mee van dienst wil zijn.

Online Marketing Strategie maken?

Heb je vragen, of wil je gebruik maken van onze diensten? Neem direct contact met ons op, wij helpen je graag!

Online marketingstrategie in 5 stappen

  1. Doelgroep
  2. Media
  3. Content
  4. Communicatie
  5. Doelstelling

Wat is online marketing strategie

DOELGROEP | MEDIA | CONTENT | COMMUNICATIE | DOELSTELLING

Wat is online marketingstrategie? Je kunt eigenlijk zeggen dat de totale optelsom van de online activiteiten de Online marketing strategie laten zien. Deze online activiteiten zijn erop gericht om jouw product of dienst op zoveel mogelijk verschillende manieren onder de aandacht te brengen bij jouw doelgroep. Met als ultieme doel dat jouw online marketing activiteiten omzet genereren.

Het lijkt misschien erg eenvoudig maar het is verstandig om te kijken hoe je structuur kan geven aan jouw online marketing strategie. Bij breik. gaan we bij die structuur uit van 5 kernwaarden, te weten; doelgroep, media, content, communicatie, doelstelling.

 

1. Doelgroep in online marketing strategie

MAAK JE DOELGROEP CONCREET

Een eerste stap voor het bepalen van de juiste online marketing strategie is door te weten hoe jouw doelgroep eruit ziet. Ondernemers weten vaak feilloos te vertellen wie hun doelgroep is. Het komt dan wel eens voor dat dit niet helemaal overeenkomt met wat de statistieken laten zien. Maak bij het bepalen van je doelgroep gebruik van de inzichten die bijvoorbeeld Google en sociale media geven. Het kan verleidelijk lijken om jouw producten en diensten breed aan te bieden. Maar in de overvloed aan informatie sla je de plank al snel mis. Bij breik. helpen we ondernemers om hun doelgroep inzichtelijk te maken en hoe we deze doelgroep kunnen bereiken.

2. Online marketing strategie & mediakanalen

FOCUS OP DE MEDIAKANALEN DIE PASSEN BIJ JOUW DOELGROEP

Nu je weet hoe de doelgroep eruit ziet kun je gaan bepalen hoe je de doelgroep wilt gaan bereiken. Het fundament van jouw online marketing strategie is natuurlijk altijd jouw eigen website. Alle mediakanalen die je wilt inzetten moet de aandacht voor jouw producten of diensten groter maken. Een valkuil bij mediakeuze is dat men vaak op te veel kanalen tegelijkertijd in wil zetten. Maar vraag jezelf af of breed inzetten realistisch en haalbaar is. En leg de focus op de mediakanalen die passen bij jouw doelgroep. Daar komt bij dat ieder kanaal ook nog eens een andere benadering vraagt. Zo vraagt social media marketing een totaal andere benadering dan bijvoorbeeld zoekmachinemarketing.

3. Content als online marketing strategie

ONLINE MARKETING IS RELEVANTE CONTENT

Als je weet welke media strategie er gevolgd wordt, dan is het zaak om naar de content te kijken. Voor Google Ads en zoekmachine optimalisatie is het verstandig een goed zoekwoorden onderzoek uit te voeren. Welke woorden gebruikt jouw doelgroep om jouw product of dienst op te zoeken. Het is dan niet onverstandig is om daarbij ook eens goed naar de concurrent te kijken.

Wat zijn de overeenkomsten en waar en hoe kun jij het verschil maken in je online marketing strategie. Het draait bij online marketing om relevante content. Relevante content speelt in op de behoefte en geeft antwoord op vragen. Als je dit ook nog eens weet te vangen in een sprekend beeld, een pakkende tekst, of een aansprekend interview? Dan kom jouw doelgroep gegarandeerd in beweging!

Online mediakanalen

  • Social Media Marketing
  • Online Adverteren
  • Zoekmachine marketing
  • E-mail Marketing
  • Content Marketing

4. Communicatie in marketing strategie

JOUW ONLINE STEM GEEFT JE MERK, PRODUCT OF DIENST EEN GEZICHT

Online communicatie is misschien wel het belangrijkste onderdeel van de online marketing strategie. Wat is de boodschap die jij wilt vertellen, en wat blijft erover als je die helemaal uitkleed. De kern van wat je wilt vertellen moet staan als een huis. De manier waarop je de kernboodschap verteld kan per kanaal wat je inzet verschillen. Jouw online stem geeft je merk, product of dienst een gezicht en zorgt voor gevoelens. Zonder een goed gevoel zal jouw doelgroep niet snel tot aankoop overgaan. Met andere woorden; wat je online communiceert is heel belangrijk, maar de manier waarop je communiceert is cruciaal.

Voorbeeld doelstellingen online marketing strategie

  • 20% meer online omzet realiseren
  • 15% meer offerte aanvragen ontvangen
  • 30% meer unieke bezoekers per maand
  • Bouncepercentage met 11 % verlagen

5. Doelstelling online marketing strategie

MAAK JE DOELSTELLING CONCREET EN MEETBAAR

Als je weet wie je doelgroep is, en hoe je die wilt bereiken is het belangrijk om er ook een doelstelling aan te koppelen. Wees concreet in je doelstelling en zorg ervoor dat deze ook meetbaar is. Het grote voordeel van online marketing is dat je op veel verschillende manieren kan meten of je jouw doelen gaat halen. Stel je doelen in Google analytics. Gebruik daarnaast je paginastatistieken van je social media accounts of bijvoorbeeld de Facebook Pixel om jouw doelstelling te monitoren. Dankzij deze hulpmiddelen kun jij zien of jouw online strategie effect heeft en of je wel of niet bij moet sturen.

Vraag naar jouw Quick-wins

    Website*
    Naam*
    Telefoonnummer*
    E-mailadres*
    Aanvullende opmerkingen

    6. Bonus: Ontdek de online quick wins voor jouw organisatie

    Soms heb je het idee dat je er niet uithaalt wat er in zit. Je wilt de online kansen die er zijn graag benutten maar weet niet waar je moet beginnen. Ontdek de mogelijkheden en de kansen die online marketing jouw bedrijf bieden. We kijken waar de quick wins liggen en je ontvangt verbeterpunten, aanbevelingen en kansen die benut kunnen worden. Gratis en vrijblijvend. Wat zijn quick wins? Ontdek het zelf of vraag ze meteen aan.

     

     

    De succesverhalen en tevreden klanten van breik.