ALGA

Groei door unieke samenwerking

We spreken met Helma Kap, directeur van ALGA, over de succesvolle samenwerking tussen haar bedrijf en online marketing bureau breik. We bespreken hoe deze samenwerking heeft geleid tot een flinke omzetgroei.

In dit interview lees je:

Helma, kun je ons iets meer vertellen over ALGA en wat jullie precies doen?

ALGA ontwikkelt en produceert professioneel aluminium klimmateriaal, zoals ladders, trappen en werkbordessen. Al meer dan 50 jaar zijn we een betrouwbare partner voor professionals in de bouw, industrie en veilige daktoegang. We zijn nuchter, praktisch en betrokken en streven altijd naar veiligheid, kwaliteit en maatwerk. We hebben naast onze productiecapaciteit ook onze eigen academie waar we cursussen aanbieden voor keurmeesters en veilig werken.

Hoe kwam de samenwerking met breik. tot stand?

We zochten in de 1e instantie een salesmanager om onze producten beter onder de aandacht te brengen bij onze dealers en in nieuwe marktsegmenten. We kwamen in contact met Bert Paauwe, die toentertijd nog in de mediawereld werkte en deze uitdaging in een voor hem nieuwe industrie heeft opgepakt. Dat ging erg goed maar oude klanten misten hem en Bert besloot op een gegeven moment na een aantal jaar om zelfstandig verder te gaan in de online marketing en strategie, en richtte breik. op. Dat we bleven samenwerken was als vanzelfsprekend.

Bert heeft ons geholpen met het ontwikkelen van een online strategie, het schrijven van cursussen voor onze academie en het meedenken in nieuwe productontwikkeling. Dankzij zijn kennis en expertise op het gebied van online marketing staan veel van onze producten nu in de top 10 van de zoekmachines, wat heeft geleid tot een flinke omzetgroei.

Wat maakt de samenwerking met breik. zo succesvol?

Helma Kap: De samenwerking is succesvol omdat we elkaars visie en werkwijze begrijpen. Bert is nauw betrokken bij onze processen en denkt proactief mee in het realiseren van onze doelen. Hij is eigenlijk gewoon lid van ons team waardoor zijn kennis en inbreng bijdragen aan ons succes. Dat maakt het echt een teamprestatie, en ik geloof dat we zonder breik. deze resultaten niet hadden kunnen bereiken.

Wat zijn de toekomstplannen voor ALGA en de samenwerking met breik.?

Helma verteld, we willen blijven groeien en innoveren in de markt van professioneel klimmateriaal. Daarnaast willen we onze positie als toonaangevend bedrijf in dakveiligheid en kwaliteit verder versterken en uitdragen. Daar kan een online strategie natuurlijk niet in ontbreken. 

Ontdek meer over Alga op hun website: www.alga.nl

WAT IS EEN ONLINE MARKETING STRATEGIE

Wat is online marketingstrategie? Je kunt eigenlijk zeggen dat de totale optelsom van de online activiteiten de Online marketing strategie laten zien. Deze online activiteiten zijn erop gericht om jouw product of dienst op zoveel mogelijk verschillende manieren onder de aandacht te brengen bij jouw doelgroep. Met als ultieme doel dat jouw online marketing activiteiten omzet genereren.

Het lijkt misschien erg eenvoudig maar het is verstandig om te kijken hoe je structuur kan geven aan jouw online marketing strategie. Bij [b]reik. gaan we bij die structuur uit van 5 kernwaarden, te weten; doelgroep, media, content, communicatie, doelstelling.